Menu Close

Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas

Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ir įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių.

Tarnybos specialistai (psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, vaikų neurologas, socialinis pedagogas, surdopedagogas, jeigu vaikas turi klausos sutrikimų, tiflopedagogas, jeigu vaikas turi regos sutrikimų) atlieka ikimokyklinio, priešmokyklinio, mokyklinio amžiaus vaikų Įvertinimą, nustato specialiųjų ugdymosi poreikių lygį.

Įvertinimą atlikę specialistai rezultatus aptaria su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir ugdančiu(iais) pedagogu(ais), prireikus tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu skiria specialųjį ugdymąsi ir (ar) Švietimo pagalbą.

Įvertinimo tikslas – nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ugdymo programą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui (vaikui) optimalias ugdymosi sąlygas.

 

Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas

 

Prieš atliekant mokinio/vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą Pedagoginėje -psichologinėje tarnyboje, ugdymo įstaiga, tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, pateikia:

  • prašymą;
  • pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos (1 priedas) kopiją;
  • ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisijos posėdžio išrašą apie Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą ar neatliktą vertinimą (kai kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, neturėdami Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos);
  • mokinio individualaus ugdymo planą, mokinio rašto darbus, piešinius;
  • papildomą informaciją (jei turi ir gali pateikti sveikatos būklės vertinimo dokumentus).

Vertinimas tarnyboje atliekamas adaptuotais, standartizuotais asmens pedagoginio ir psichologinio vertinimo instrumentais.

 

REKOMENDACIJOS DĖL ATNAUJINTŲ BENDRŲJŲ PROGRAMŲ PRITAIKYMO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINTIEMS MOKINIAMS

Elgesio ir emocijų >>>>
Intelekto >>>>
Judesio ir padėties >>>>
Kalbos ir kalbėjimo >>>>
Kurčneregystės >>>>
Mokymosi sunkumų >>>>
Mokymosi sutrikimų >>>>
Regos >>>>

Įvairiapusių raidos sutrikimų >>>>

Klausos ir kochlearinių implantų >>>>

 

ĮTRAUKIOJO UGDYMO ĮGYVENDINIMAS BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE. REKOMENDACIJOS

ĮTRAUKTIES LINK. KĄ TURI ŽINOTI MOKYKLA? METODINĖS REKOMENDACIJOS DĖL IKIMOKYKLINUKŲ ĮTRAUKTIES

SUTRIKUSIOS RAIDOS VAIKŲ KONSULTAVIMO SKYRIAUS METODINĖS REKOMENDACIJOS MOKYTOJAMS

METODINIS RINKINYS SOCIALINIŲ IR EMOCINIŲ ĮGŪDŽIŲ UGDYMUI IR VERTINIMUI MOKYKLOSE

MOKYMOSI, AKTYVUMO IR DĖMESIO SUTRIKIMAI. METODOLOGINIS VADOVAS.

 

 

 

Skip to content